5مکان امن ویروس ها در آشپزخانه

سلامت نیوز: هرساله میلیون ها نفر درسراسر جهان دچار مسمومیت غذایی می شوند. برای این که بتوانید صددرصد در برابر بیماری های ناشی از غذاها از خود محافظت کنید، باید کاری انجام دهید، اما با برخی اقدامات پیشگیرانه می توانید از خطرات آن بکاهید.

برخی از این اقدامات محافظتی، مانند شستن دستها قبل از غذاخوردن، منطقی و عقلانی هستند. اما سایر موارد خیلی آشکار و روشن نیستند.

ما سعی داریم پنج نمونه از منابع شگفت انگیز ویروسهای مسمومیت غذایی را که در آشپزخانه پیدا می شوند، و روش مراقبت از خود را در برابر آنها به شما آموزش دهیم:

۱- اسفنج آشپزخانه: هنگامی که انجمن بین المللی بهداشت ملی (یک مجمع مستقل برای سلامت عمومی) در پژوهشی بخشهای ویروسی موجود در خانه را بررسی کرد، اسفنج آشپزخانه دارای میکروبهای فراوانی بود. در حقیقت این وسیله ۱۵۰ برابر بیشتر از جامسواکی دارای باکتری، کپک و مخمر بود. دکتر روب دونوفریو، کارشناس ارشد علوم و مدیر بخش میکروبیولوژی بنیاد بهداشت ملی (NSF) می گوید: «شما در زمان شست وشو با اسفنج باکتریها را حمل می کنید، اما چون اسفنج را به ندرت در بین استفاده ضدعفونی می کنید، میکروبها چندبرابر می شوند.» با وجود این که بیشتر میکروبها باعث بیماری شما نمی گردند، اما برخی مانند «سالمونلا و ای.کولی» می توانند سبب بروز بیماریهای جدی گردند. بهترین روش برای میکروب زدایی اسفنج این است که هر روز اسفنج نمناک را برای دو دقیقه در مایکرویو قرار دهید و هر دو هفته یک بار آن را تعویض کنید.

۲- یخچال: هوای سرد رشد باکتریها را کند می کند، بنابراین باید توجه داشته باشید که دمای یخچال شما نباید بالاتر از ۴۰ درجه فارنهایت برود. می توان خطر بیماریهای ناشی از مسمومیت غذایی را با اندازه گیری دمای یخچال با دماسنج، کاهش داد. شما می توانید یک دماسنج مخصوص یخچال و فریزر از فروشگاههای لوازم خانگی و آشپزخانه خریداری کنید.

۳- تخته برش: باکتریهای موجود در گوشت، مرغ و ماهی خام می توانند موادغذایی پخته شده و محصولات تازه را آلوده کنند. شیوه ای مهم برای کاهش این خطر، استفاده از تخته برشهای جداگانه برای گوشت، مرغ، ماهی و فرآورده های دریایی خام و غذاهای پخته شده می باشد.

۴- تخم مرغ خام: اگر از خوردن تخم مرغ هایی با زرده شل یا کش رفتن از خمیرهای شیرینی خام هنگام آشپزی لذت می برید، باید بگوییم که تنها شما این کار را انجام نمی دهید.اما انجمن پزشکان اروپا توصیه کرده است که از خوردن تخم مرغ خام یا درست پخته نشده، به دلیل امکان ایجاد بیماریهای ناشی از مسمومیت غذایی مانند سالمونلا، به ویژه برای بچه ها و افراد سالخورده خودداری کنید. اگر نمی توانید خود یا فرزندتان را از این کار منع کنید یا همیشه با دستورهای آشپزی ای سروکار دارید که در آن از تخم مرغ خام یا نیمه پخته استفاده می شود، از تخم مرغ هایی که با پوست پاستوریزه می شوند مصرف کنید. آنها با تخم مرغ های معمولی هیچ تفاوتی ندارند به جز این که بر روی آنها عملیات حرارتی صورت گرفته تا هرگونه باکتری خطرناک را از بین ببرند و شما بتوانید با اطمینان کامل آنها را به صورت پخته یا نیمه پز استفاده کنید.

۵- غذاهای مانده: شما باید همه غذاهای پس مانده را دور بریزید، زیرا این موادغذایی با شیوع مسمومیت غذایی ارتباط مستقیم دارد. اما طبق بررسی انجام گرفته در دانشگاه روتگرز، تنها حدود ۶۰ درصد از آمریکایی ها خانه خود را به منظور از بین بردن آلودگی های ناشی از غذاهای پس مانده بررسی می کنند. هرگاه غذای پس مانده ای در یخچال خانه داشتید، حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و همواره موادغذایی را که درخانه ذخیره کرده اید، بررسی کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,

] [ 13:30 ] [ رویاحسینی زاده ]

[ ]

>

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ADD FAVORIT

explorer blog

Use Advanced Search

JavaScript Codes

کد حرکت قلب

[ طراح قالب: آوازک | Theme By Avazak.ir ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،