هری پاتر واحد درسی دانشجویان انگلیسی!

هری پاترایسنا: دانشگاه «دورهم» انگلیس از پاییز امسال واحد درسی «هری پاتر» را برای دانشجویان مقطع لیسانس ارائه خواهد کرد.

حدود ۷۰ دانشجوی این دانشگاه تقاضانامه‌ای را برای دریافت واحد درسی «هری پاتر و عصر خیال» امضا کرده‌اند. در کلاس «هری پاتر»، دانشجویان با ‌ ماجراجویی‌ های این پسر جادوگر بیشتر آشنا می‌شوند. دانشجویان این واحد باید رمان «جی. کی. رولینگ» را در زمینه‌های اجتماعی‌، فرهنگی و آموزشی مورد بررسی قرار دهند و دلایل محبوبیت این هفت‌گانه‌ی پرطرفدار را دریابند. آن‌ها همچنین موظف می‌شوند رابطه‌ی بین داستان‌های «هری پاتر» و سیستم آموزشی روز را پیدا کنند.

یکی از مسؤولان دانشگاه انگلیسی «دورهم» در این‌باره گفت:‌ این، واحدی جدی و در عین حال خلاقانه است. تعداد زیادی اثر ادبی در خلق این رمان‌ها به کار گرفته شده‌اند و ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که چنین مجموعه‌ای را به‌عنوان واحد درسی به دانشجویان خود ارائه می‌کنیم. آن‌ها هم علاقه‌ی وافری به این حرکت نشان داده‌اند.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی گاردین‌، «هری پاتر و هدیه‌های مرگ»، آخرین رمان مجموعه‌ی هری پاتر، در جولای ‌۲۰۰۷ منتشر شد تا پایانی برای داستان‌های «هری پاتر» باشد. نخستین کتاب این مجموعه نیز در سال ‌۱۹۹۷ به بازار آمد. رولینگ با فروش هشت‌میلیون و ‌۳۰۰هزار جلدی هفتمین کتاب «هری پاتر» در عرض ‌۲۴ ساعت، رکوردی برای خود در صنعت چاپ بر جا گذاشت. این کتاب همچنین در ‌۱۰ روز اول انتشارش به فروش ‌۱۱میلیون و ‌۵۰۰هزار جلدی دست یافت که این آمار نیز یک رکوردشکنی محسوب می‌شد. مجموعه‌ی هفت‌گانه‌ی «هری پاتر» بیش از ۴۰۰میلیون جلد در سراسر جهان فروش داشت و تا کنون موضوع بسیاری از کنفرانس‌های دانشگاهی و پایان‌نامه‌های مقطع دکتری بوده است.

جوآن کتلین رولینگ‌ (متولد ‌۱۹۶۵ میلادی) که بیش‌تر با نام جی. کی. رولینگ شناخته می‌شود، نویسنده‌ی سری کتاب‌های «هری پاتر» به زبان انگلیسی است. کتاب‌های او شهرت جهانی پیدا کرد و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد.

در سال ‌۲۰۰۷، روزنامه‌ی «ساندی تایمز» میزان ثروت رولینگ را ‌۴۵۴میلیون پوند تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس، رولینگ را در رده‌ی ‌سیزدهم جدول قرار داد. مجله‌ی «فوربس» نیز رولینگ را در رده‌ی چهل‌وهشتمین شخصیت معروف در سال ‌۲۰۰۷ معرفی کرد.

او در حال حاضر، فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌ی بسیاری را برعهده گرفته است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. رولینگ که با هفت‌گانه‌ی «هری پاتر» خود دنیای ادبیات و سینما را به لرزه درآورد و بسیاری را شیفته‌ی خود کرد، به‌تازگی از سوی «گاردین» یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های حیطه‌ی چاپ و نشر کتاب شناخته شد.


 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,

] [ 1:20 ] [ رویاحسینی زاده ]

[ ]

>

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ADD FAVORIT

explorer blog

Use Advanced Search

JavaScript Codes

کد حرکت قلب

[ طراح قالب: آوازک | Theme By Avazak.ir ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،